D.U.K
Share
Kaip veikia X-1R?
X-1R veikia kitaip nei įprasti hidrodinaminiai tepalai. X-1R keičia geležies lydinio paviršių tankį, todėl paviršius tampa lygesnis, tankesnis ir kietesnis.
1500 kartų padidintas cilindro sienelės vaizdas, darytas prieš naudojant X-1R. Nelygus paviršius sukuria trintį, šilumą ir susidėvėjimą bei sutrumpina mašinos tarnavimo laiką. Kietumas HRC 35.
Tos pačios cilindro sienelės nuotrauka, padaryta panaudojus X-1R. Paviršius yra lygesnis ir kietesnis, mažiau trintis ir mažiau dėvisi. Kietumas HRC 72.
Kuo aukštesnė metalinių paviršių temperatūra ir slėgis, tuo geriau X-1R sukimba. Mažos molekulinės masės junginiai prasiskverbia pro trinties įkaitintą metalo paviršių, pvz. į variklio cilindro sienelės poras. Paviršiaus pasikeitimas sumažina trintį, mechaninį susidėvėjimą ir vibraciją. Jie veikia skirtingai, pvz. PTFE (arba teflono) pagrindu pagamintos medžiagos, kurios dengia tik metalinį paviršių. X-1R neapima variklių, transmisijų, transmisijų, hidraulikos ir kt. žalingi komponentai. Patentuota X-1R yra API klasės alyva, kurią galima pilti į visų tipų tepalinę alyvą ir kurią saugu naudoti naujose mašinose ir transporto priemonėse.
X-1R buvo išbandytas įvairiose srityse ir sudėtingomis sąlygomis.
X-1R tepalą naudojo lenktyninių automobilių gamintojai (Morgan/McClure Rally Nascar serijoje), taip pat lenktyninių motociklų pramonė ir Formulės 1 serijos (tokie vartotojai kaip Jeffas Atwellas, Larry Locklearas, Steve'as Decampas).
X-1R tepalas taip pat buvo naudojamas sunkiųjų metalų pramonės mašinose (US Steel, American Industrial Plastics), variklių staklėse (Bay Area Engine Exchange, Larry Locklear), transporto įmonėse ir hidraulinėse įmonėse (Solid Waste Management, H & L Transportation)., naudotų automobilių remonto įmonės („All-Pro Automotive“, „John Hall Honda“) ir projektavimo įmonės („Bisbiglia Enterprises“) ir kt.
X-1R ypač gerai pasirodė bandymuose, kuriuose buvo išbandytas šis tepalas. X-1R buvo išbandytas vadovaujant asmenims šiose įmonėse: Oklando universitete Mičigane, išbandytas tribologijos eksperto profesoriaus Gary Barberio; Amerikos motociklų instituto Floridoje, testuotojo vykdomasis direktorius Bruce'as Brahmsas. Herguth Laboratories Inc. Kalifornija išbandė X-1R ir nustatė, kad X-1R neturi įtakos alyvos klampumui.
Kalifornijos įmonės medžiagų saugos duomenų lapas išbandė X-1R tepalą ir nustatė, kad tepalas atitinka visus Kalifornijos valstijos teisės aktų reikalavimus.
Kiek laiko veikia X-1R?
Vidaus degimo varikliuose vienas X-1R įkrovimas atlaiko apie 12 000 mylių arba apie 19 000 km. Praktikoje X-1R rekomenduojama į variklį įpilti visada keičiant alyvą, kad būtų pasiektas geriausias rezultatas.
Kaip X-1R veikia alyvos, su kuria jis naudojamas, klampumą?
X-1R neturi įtakos kitos alyvos klampumui net esant žemai temperatūrai. Todėl X-1R gali būti naudojamas ir žemoje temperatūroje. Naudojant X-1R, reikia atkreipti dėmesį į alyvos slėgio padidėjimą, nes metaliniai paviršiai sandarina, o alyvos siurblys veikia efektyviau.
Kaip veikia X-1R ir įprastos alyvos maišymas žemoje temperatūroje?
X-1R sudėtyje yra medžiagų, kurios išlaiko mažą klampumą žemoje temperatūroje. X-1R prilimpa prie metalinio paviršiaus ir tepimas veikia net tose vietose, kurių netepa įprasta variklio alyva be X-1R. X-1R efektyviai sutepa variklį paleidžiant. Tai svarbu, nes paprastai 90 % variklio susidėvi užvedus variklį.
Kokie X-1R naudojimo pranašumai vartotojui?
- Sumažina degalų sąnaudas
- Sumažina įrangos ir alyvos temperatūrą
- Sumažina emisijas
- Sumažina vibraciją
- Sumažina variklio triukšmą
- Sumažina dalių susidėvėjimą
Kaip X-1R veikia automatinėse pavarų dėžėse?
X-1R veikia tik ant geležies lydinio paviršių. X-1R poveikis suaktyvinamas bendradarbiaujant šilumai ir slėgiui. Automatinėse pavarų dėžėse X-1R prižiūri ir sutepa pavaras ir vožtuvų mazgus.
Automatinių pavarų dėžių jungikliai gaminami ne iš geležies lydinių, o dažniausiai iš stiklo pluošto medžiagų. Šie stiklo pluošto jungikliai liečiasi su dalimis, pagamintomis iš juodųjų metalų lydinio, tačiau X-1R neturi įtakos dalims, kurių konstrukcijos yra pagamintos iš stiklo pluošto. X-1R veikia, kai veikimo metu du paviršiai, pagaminti iš geležies lydinio, liečiasi vienas su kitu. Kadangi X-1R poveikis alyvos klampumui yra mažas, transmisija netampa lėtesnė. Pavarų perjungimas tampa sklandesnis, nes pavarų dėžės vožtuvo konstrukcija veikia sklandžiau. Sumažėja susidėvėjimas ir pailgėja tarnavimo laikas, nes metaliniai paviršiai yra apsaugoti X-1R. PTFE (arba teflono) pagrindu pagaminti produktai neturėtų būti naudojami automatinėse pavarų dėžėse, nes PTFE prilimpa prie jungiklių dalių ir apsaugo nuo trinties. Skirtingai nuo PTFE gaminių, X-1R neturi PTFE ingredientų,
Kokios problemos susijusios su PTFE pagrindu pagamintų tepalų naudojimu?
PTFE (arba teflonas) yra medžiaga, kuri iš pradžių buvo sukurta naudoti virtuvės induose, kad maistas nepriliptų prie indo sienelių. Į tepalą įdėtas PTFE supjaustomas smulkiais 14-20 mikrometrų skersmens grūdeliais. Ši medžiaga dažnai įstringa alyvos filtruose. PTFE nėra judri ar transformuojama medžiaga ir nereaguoja su jokia kita medžiaga. PTFE grūdeliai iš dalies prisitvirtina prie metalinio paviršiaus, tačiau kadangi PTFE yra polimeras, jis negali ilgai išlikti ant cilindro sienelės. X-1R gali atlaikyti dvigubai aukštesnę temperatūrą nei PTFE. X-1R atlaiko iki trijų kartų aukštesnę temperatūrą nei PTFE implantavimo alyva. Alyva, naudojama skiepyti PTFE, keičia jo klampumą. Ši alyva pagerina karterio alyvos savybes, ir tai yra akivaizdus PTFE gaminių pranašumas.
Kodėl X-1R pranašesnis už PTFE pagrindu pagamintus tepalus?
X-1R nekeičia alyvos, su kuria ji naudojama, klampumo. X-1R sumažina paviršiaus šiurkštumą, padidindamas metalo paviršiaus kietumą. X-1R puikiai atlaiko aukštą temperatūrą, neprarasdamas tepimo. Tepalą X-1R galima naudoti ant visų objektų, kuriuose geležies lydinio paviršiai liečiasi vienas su kitu. X-1R tepalas nepažeis automatinių pavarų dėžių ar transmisijos dalių, pagamintų iš stiklo pluošto medžiagų. X-1R sudėtyje yra antioksidacinių ir putojimą stabdančių medžiagų.
Teigiama, kad PTFE pagrindu pagaminti tepalai atlaiko važiavimo įtampą maždaug 80 000 km! Ar tai tiesa?
Šis teiginys yra rinkodaros triukas, nes nėra įrodymų, kad šie tepalai taip ilgai tarnautų. Inžineriniu požiūriu teiginys yra visiškai nepagrįstas.
Ar X-1R tinka naudoti su įprastais tepalais ir konservantais?
Taip, X-1R puikiai dera su kitais tepalais ir konservantais.
Ar X-1R gali būti naudojamas hidraulinėje įrangoje?
Taip, nes X-1R ypač gerai veikia hidraulikoje. X-1R prailgina hidraulinių siurblių ir hidraulinių vožtuvų tarnavimo laiką bei sumažina hidraulinės įrangos triukšmo lygį. X-1Ri buvo išbandytas ir sertifikuotas MULTILIFT techninės priežiūros pranešime Nr. 77 1997-09-23.
Ar dėl slėgio kyla kokių nors apribojimų naudojant X-1R?
Taip nebus, nes X-1R visada galima naudoti su aukštos kokybės hidrauline alyva.